piątek, 12 marca 2010

Dieta kapuściana.

W ostatnim poście wspomniałam o diecie kapuścianej. Dieta taka ze względu na bardzo niską kaloryczność kapusty, 100 g ma tylko 20 kcal, pozwala na zrzucenie wagi nawet do 5 kilogramów w ciągu tygodnia.

Na pewno problemem jest monotonia posiłków, bo jak długo można jeść zupę z kapusty, ale z drugiej strony myślę sobie, tydzień to chyba jest okres czasu do wytrzymania.

Zasady tej diety są bardzo proste

Jada się kapuśniak w dowolnych ilościach. Natomiast śniadania i kolacje są bardziej urozmaicone, np. pierwszego dnia owoce, drugiego - warzywa, trzeciego - warzywa i owoce, czwartego - mleko i banany, piątego - owoce oraz mięso lub ryba z warzywami, szóstego - to, co piątego, siódmego - gotowany ryż.


Zupa z kapusty
- Oczyść i pokrój 1 cebulę,
- 25 dag marchwi,
- 25 dag czerwonej i żółtej papryki,
- 25 dag kalarepki,
- 2 świeże pomidory.
Szatkuję 25 dag białej lub włoskiej kapusty. Warzywa podsmażam na 1 łyżce oleju, zalej 1 i 1/4 l wody i zagotuj. Dodaję trochę suszonej cebuli i gotuję razem 10-15 minut. Doprawiam do smaku solą jodowaną. Dodaję do smaku (w zależności od upodobań) curry, bazylię lub sproszkowaną paprykę, pietruszkę lub sos sojowy.
Zupa przygotowana według tego przepisu powinna wystarczyć na 2 dni. Nie dodaje ona kalorii, a im więcej jej zjem, tym więcej kalorii spalam.

dzień pierwszy
Jejm zupę z kapusty i owoce z wyjątkiem bananów. Najlepsze są melon i arbuz. Mam też dużo niegazowanej wody mineralnej i niesłodzonej herbaty.

dzień drugi
Jem zupę w dowolnych ilościach i warzywa, unikam groszku, kukurydzy i fasoli oraz owoców. Na kolację przygotowuję 2 ziemniaki średniej wielkości, gotowane lub pieczone z masłem.

dzień trzeci
Bez ograniczeń jem zupę, owoce i warzywa (z wyjątkiem bananów i ziemniaków).

dzień czwarty

Oprócz zupy - banany (4-6 sztuk) i mam pić odtłuszczone mleko oraz dużo niegazowanej wody mineralnej.

dzień piąty
Czas na mięso. Mogę zjeść ok. 200 g wołowiny, do tego pomidory - 6 świeżych przez cały dzień. Mam wypić też ok. 6-8 szklanek wody. Zupę jem przynajmniej 1 raz w ciągu dnia.

dzień szósty
Wołowina lub ryba i jarzyny - tyle, ile potrzebuję, żeby nie czuć głodu. Przynajmniej 1 raz jem zupę.

dzień siódmy
Ciemny ryż lub kasza gryczana, niesłodzony sok owocowy oraz warzywa - jem tyle, ile chcę. A do tego przynajmniej 1 raz kapuśniak.

Ta dieta powinna zapewnić mi redukcję wagi przynajmniej o 5 kg. I tu znów pojawia się pytanie, co na to moi panowie, chyba nie będą zachwyceni. Każda zmiana przynajmniej trochę odbija się na nich.

Pozostaje przygotowywanie oddzielnych posiłków, poza tym ja mam do zrobienia tylko garnek zupy prawdę mówiąc, a gotować dla rodziny będę normalnie, z tym że zależałoby mi również na ich zdrowiu, ale jak ich przekonać do chociaż częściowej zmiany diety.

Nie mam pojęcia jak wprowadzić te zmiany, bez terroryzowania rodzinki;)

Jeżeli ktoś ma pomysł, którym chciałby się podzielić, cały czas czekam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz